Ako zabrániť nafúknutiu

Abstinujte
Alkohol je po soli zavodňovačom číslo dva. Rozširuje krvné cievy, vďaka čomu telo udrží viac tekutín. Ak nechcete pred menštruáciou vyzerať ako sud piva, ruky preč od alkoholických nápojov.
Pite ako dúha
Je to paradoxné, ale práve voda pôsobí proti hromadeniu tekutín v organizme. Známych osem až desať pohárov denne vám zaručene pomôže. Dajte si však pozor na minerálky s obsahom sodíka, pretože sodík nie je nič iné ako soľ. Najlepšia je filtrovaná voda, nízkomineralizované vody bez bubliniek, bylinkové čaje a riedené ovocné či zeleninové šťavy.salát.jpg
Užívajte ženské vitamíny
Patrí k nim vitamín B6, éčko, ďalej vápnik, magnézium a tiež pupalkový olej. Starajú sa o vyváženú hladinu hormónov v krvi, zmierňujú PMS a redukujú zadržiavanie tekutín. Mali by ste ich však užívať pravidelne. Aby sa vitamín B6 lepšie vstrebal, prijímajte ho s ostatnými vitamínmi skupiny B. Z pupalkového oleja bude mať telo väčší osoh, ak si z neho „lognete“ počas jedla. Keď sa vám prehĺtanie oleja hnusí, kúpte si v lekárni výživový doplnok.
Jedzte draslík
Nahromadenú vodu dokáže z tkanív vyplaviť draslík, ktorý je protipólom sodíka. Pri nedostatku draslíka hromadí telo sodík a v tkanivách sa zadržiava voda. V supermarkete by ste však balíček draslíka hľadali márne. Ukrýva sa v potravinách ako celozrnná múka, pšeničné otruby, strukoviny, špenát, petržlen, banány, sušené marhule, figy, žlté melóny, vlašské orechy a zemiaky.
Očistite sa
Nemáme na mysli sprchu ani kúpeľ, ale detoxikáciu. Zadržiavanie vody býva jedným z prejavov prekysleného organizmu. Ak nežijete zdravo a sladkosti sú vaša každodenná radovánka, mali by ste neutralizovať kyslé vnútorné prostredie. Pomôže vám v tom niekoľkodňová očistná kúra a zásadité potraviny, napríklad kyslomliečne výrobky, ovocie, zelenina, pohánka, sója, fazuľa, mak či mandle.dívka s vínem.jpg
Odvodňujte
O odtekanie tekutín z tela sa výborne postarajú prírodné diuretiká, napríklad bylinkové čaje. Vedie koreň púpavy, žihľava a brezové listy. Odvodňujúce účinky majú aj niektoré potraviny, napríklad karfiol, špargľa, artičoky, uhorky, zeler, petržlen, ryža, ananás a grep. S močopudnými prostriedkami to však nepreháňajte. Spolu s tekutinami vám odídu z tela dôležité minerály, ktoré sú nevyhnutné na udržanie vnútornej rovnováhy.