Príprava na podnikateľský veľtrh


Začínajúci ale aj rozrastajúci sa podnikatelia sa môžu chytiť jednej z príležitostí, akou je výstava či veľtrh. Samotná návšteva však nestačí. Ak chcete zabodovať spomedzi dravej a početnej konkurencie, musíte ponúknuť niečo viac. Nielen tovar a služby, ale vašu originalitu, zrejme i dobré vystupovanie a schopnosť zaujať. Ak budete priamym účastníkom  na výstave či veľtrhu, treba rátať s väčšou konkurenciou, ako aj prísnymi posudkami, no i vyšším záujmom a v neposlednom rade s tým najdôležitejším, že ide o významnú šancu predať sa na trhu a začať žať úspech vo veľkom, ako aj zaujať nových potencionálnych partnerov do budúcna.

mrakodrap

Pred zúčastnením sa na takomto podujatí mnohí predajcovia prežívajú pocity podobné pred záverečnou skúškou, možno ešte hlbšie. Ale aj tu platí rovnaké základné pravidlo číslo 1, stresom a panikou nič nedosiahneme, maximálne neúspech. No je pochopiteľné, že ide o veľkú udalosť a preto ju mnohí neberú ani „easy“. Okrem pravidla číslo 1 sa preto pozrime i na ďalšie rady, ako túto príležitosť ustáť so vztýčenou hlavou, či ešte lepšie, s úspechom.

Venujme určitý čas príprave, aby sme potom na poslednú chvíľu nepodľahli stresu či nejasnostiam. Okrem prípravy nášho plánu si dajme záležať i na výbere produktov, ktoré uznáme za ukážkové, vyberme to najlepšie čím disponujeme a čím sa vieme pochváliť. Ale pozor, dbajme i na rozmery produktov, nakoľko stánky nie sú najväčšie a tovar na nich potom môže pôsobiť ako nezorganizované pokazené haraburdie. Predčasná organizácia si žiada i predčasné informovanie sa napr. o tom, aký typ zákazníkov veľtrh navštívi, ako aj o veľkosti a rozlohe priestorov. Na výstave je pri každom stánku vidno viacerých prezentujúcich, nielen podnikateľa. Zoberme tak so sebou predovšetkým zamestnancov detailne znalých svojej práce s profesionálnom prístupom na verejnosti.

podnikání

Samozrejme neuškodí, ak o tejto výstave dáte vopred vedieť svojim obchodným partnerom a zákazníkom. Čím viac, tým lepšie. Aj ich návšteva urobí pozitívnejšiu reklamu.
•         V neposlednom rade pri prezentácii nezabúdajme spomenúť svoje silné stránky a doterajšie úspechy (vyberme hlavne tie väčšie).