Postal 2- jedna z najkontroverznejších PC hier všetkých čias

Táto počítačová hra vznikla už v roku 2003, čiže oslavuje rovných 15 rokov. Aj napriek tomu si však myslím, že dokáže pobaviť či naopak pobúriť i v dnešnej dobe, kedy máme na výber už predsalen famóznejšie hry s viditeľne lepšou grafikou i zmysluplnejším príbehom. Ale ako vravím, pointa či princíp tejto hry vás pravdepodobne dostane i dnes- a to v dobrom i v zlom slova zmysle, nakoľko koncept tejto hry je stále veľmi kontroverzný na základe názorov hráčov, herných kritikov, ale i na základe môjho vlastného zážitku, nakoľko túto hru som prešiel už asi 3- krát. A vždy som mal pri nej zmiešané pocity. Na jednej strane ma skutočne pobavila, no v určitých častiach som sa cítil ako morálny odpad. Prečo? To si žiada o niečo podrobnejšiu charakteristiku deja, gameplayu a misií tejto dnes už legendárnej videohry.

pistole

  • Dej a misie hry pôsobia veľmi banálne, jednoducho ba až primitívne, ale ide o zámer. Každá úloha vás nakoniec prekvapí načakanou situáciou, následne pestrosťou a širším výberom možností, ako danú úlohu zvládnuť. Každú misiu môžete zvládnuť buď logickým či nudným spôsobom, alebo použiť veľmi brutálne násilie, z ktorého sa citlivejším povahám zdvihne žalúdok.

místo činu
Napríklad jedna z vôbec prvých misií pôsobí veľmi jednoducho- Choďte do mesta a získajte čo najviac podpisov ku konkrétnej petícii. Pôsobí to ako hračka, lenže ľudia v tomto virtuálnom meste sú väčšinou hlúpi a odporní, v nejednom prípade vás odbijú neslušným gestom. Stačí sa tak trochu prejsť a v tomto virtuálnom meste (či skôr zapadákove) nájdete napríklad mačetu, lopatu, kanister s benzínom a zápalky, pištoľ, samopal, plamonet,… a táto úloha môže prebehnúť úplne inak. Takýchto na prvý pohľad "veľmi jednoduchých" úloh vás v hre čaká oveľa viac a je len na vás, ako sa s nimi vysporiadate. Nie je však tajomstvom, že viacerí hráči si zvolia práve túto zábavnejšiu a brutálnejšiu metódu, kedy hra chytí skutočné grády.